Taśma z logo – dlaczego jest tak skuteczna w promowaniu marki przedsiębiorstwa?

Taśmy pakowe przydają się lub wręcz są niezbędne w wielu popularnych biznesach. Wykorzystuje się je w handlu, logistyce, sektorze e-commerce i wielu innych branżach. Podstawową funkcją takich taśm jest oczywiście zabezpieczanie przesyłek na czas transportu do klienta – taśma ma uniemożliwić otwarcie paczki osobie postronnej oraz uchronić zawartość przed wypadnięciem np. z kartonu. Tutaj w zupełności wystarczająca byłaby zwykła, szara taśma pakowa. Dlaczego więc firmy inwestują w taśmy z logo? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: chodzi o względy wizerunkowe. Dowiedz się, w jaki sposób niepozorna taśma z logo wspiera markę przedsiębiorstwa.

Klient ma z nią kontakt od momentu odebrania paczki

Zacznijmy od tego, że taśma z logo nie tylko zabezpiecza, ale również zdobi paczkę. To ona zwykle jest pierwszym elementem, na który zwróci uwagę klient odbierający przesyłkę. Przykładowo: wyciągając paczki z paczkomatu możemy w ciągu sekundy zorientować się, z jakiego sklepu zostały wysłane – zrobimy to właśnie dzięki taśmie z logo. Mamy więc tutaj do czynienia także z funkcją informacyjną. Taśma z logo stanowi więc swego rodzaju wizytówkę i formę estetycznego przywitania się z klientem, który być może nie zwrócił uwagi na markę przedsiębiorstwa podczas robienia zakupów online, a już zwłaszcza na Allegro.

Nadruk na taśmie od razu rzuca się w oczy

Taśma z logo jest najbardziej charakterystycznym elementem przesyłki i trudno byłoby ją przeoczyć – zwłaszcza, gdy zadbamy o efektowny, wyrazisty projekt graficzny. Taka taśma, a konkretnie znajdujący się na niej nadruk, musi zostać zauważony przez klienta przyjmującego paczkę od kuriera, wyciągającego ją z paczkomatu czy nawet kupującego coś w hurtowni. Dzięki temu istnieje duża szansa, że marka sprzedawcy zostanie przez niego zapamiętana, a przynajmniej kojarzona, co może mieć wpływ na jego przyszłe decyzje zakupowe (chętniej kupujemy od sprzedawców, których znamy i mamy z nimi dobre doświadczenia).

Taśma z logo profesjonalizuje wygląd przesyłki i wizerunek sprzedawcy

Aby się o tym przekonać najlepiej byłoby przeprowadzić prosty eksperyment. Załóżmy, że Jan Kowalski zamówił jakieś produkty w dwóch konkurencyjnych sklepach internetowych. Paczki zostały mu dostarczone w tym samym czasie. Jedna z nich jest zwykłym kartonowym pudełkiem oklejonym szarą, najtańszą taśmą. Widać, że nikt specjalnie nie przyłożył się do pakowania. Tutaj zapisujemy duży minus po stronie sprzedawcy. Druga paczka prezentuje się zupełnie inaczej. Również jest to karton, natomiast oklejony taśmą z logo sklepu internetowego. Ten z pozoru mało istotny element całkowicie zmienia podejście kupującego do sprzedawcy. Ponieważ przesyłka wygląda solidnie i profesjonalnie, to klient automatycznie nabiera zaufania do sklepu internetowego. Widzi go przez pryzmat wysokiej jakości, dbałości o bezpieczeństwo przesyłki, a także poważnego podejścia do relacji z klientem. Sklep, który szanuje swoją markę i wręcz na każdym kroku ją akcentuje jest postrzegany, jako stabilny, rzetelny i tym samym godny, aby ponownie zrobić w nim zakupy w przyszłości.

Można na niej umieścić także inne elementy

Wcześniej napomknęliśmy o tym, że taśma z logo pełni funkcję praktyczną oraz wizerunkową, jednak powinno się tutaj dodać jeszcze jedno jej przeznaczenie – informacyjne. Powierzchnia nawet standardowej taśmy o szerokości 48 mm jest w zupełności wystarczająca, aby umieścić na niej projekt graficzny zawierający takie elementy, jak:

Solidnie zabezpiecza zawartość paczki

Nie zapominajmy również o tym, że taśma pakowa – z logo czy bez – przede wszystkim ma zagwarantować bezpieczne dostarczenie zamówionych produktów do klienta. Zapobiega ona otwarciu się paczki podczas transportu, można ją również wykorzystać do owinięcia cennego przedmiotu folią bąbelkową. Dodatkowo taśma jest całkiem skutecznym zabezpieczeniem przed zakusami kogoś, kto bez pozwolenia chciałby zajrzeć do wnętrza paczki – zawsze zostanie po tym ślad, a taśmy nie da się ponownie idealnie przykleić w tym samym miejscu. Taśma z logo bez wątpienia jest bardzo ważnym nośnikiem elementów identyfikacji wizualnej marki, a tym samym narzędziem reklamowym (czy szerzej promocyjnym). To wręcz obowiązkowa inwestycja z punktu widzenia wszystkich sprzedawców, którzy pakują swoje produkty i wysyłają je do klientów detalicznych oraz hurtowych. Taśmy z logo zamówisz w tasma-z-nadrukiem24.pl. Pamiętaj, że u nas zawsze dostajesz projekt graficzny GRATIS. Skorzystaj z naszego wygodnego kalkulatora i sprawdź, ile będzie kosztować produkcja Twojej taśmy z logo.

ZAPYTAJ
O WYCENĘ
więcej

PROJEKT
GRATIS

Wyślij nam logo,
zrobimy wizualizację.
To nic nie kosztuje!

PRODUKCJA
DO 15 DNI

do 15 dni roboczych
od momentu
akceptacji projektu.

NAKŁAD
OD 72 SZTUK

Wyprodukujemy taśmy specjalnie
dla Ciebie już od 72 sztuk.

DOSTAWA
ZA DARMO

Od 360 szt.