Jak wybrać etykiety reklamowe? Najważniejsze kryteria

Etykiety reklamowe umożliwiają atrakcyjne zaprezentowanie cech produktu konsumentowi jeszcze zanim ten zdecyduje się na jego zakup. Jest to bardzo istotne w sytuacji, gdy nasze produkty muszą konkurować z innymi umieszczonymi na tej samej półce w sklepie. Konsument, zwłaszcza nie znając marki, podejmuje decyzję zakupową kierując się nie tylko ceną, ale także wyglądem opakowania oraz obietnicą złożoną mu przez producenta (najczęściej w formie hasła reklamowego). Bierze również pod uwagę całościową identyfikację wizualną marki, która może wzbudzić w nim zaufanie i tym samym skłonić go do wybrania akurat naszego produktu.

Nie ma zatem wątpliwości, że etykiety reklamowe pełnią kluczową funkcję w strategii marketingowej marki. Pytanie tylko, jak wybrać etykiety reklamowe, aby rzeczywiście osiągnąć zamierzony efekt wizerunkowy? W naszym poradniku wymieniamy najważniejsze kryteria, jakimi powinieneś się tutaj kierować.

Przeczytaj też, czym dokładnie są etykiety reklamowe i dlaczego warto w nie inwestować.

Rodzaj etykiety reklamowej

Etykiety reklamowe możemy podzielić na dwie podstawowe kategorie:

  1. W wersji przeznaczonej do zadruku w drukarkach termo – wybierają je klienci, którzy potrzebują bardzo trwałej etykiety do znakowania produktów przeznaczonych do bezpośredniej sprzedaży, na przykład w sklepie stacjonarnym.
  2. Naklejki reklamowe – są to najprostsze etykiety reklamowe, które można zamawiać masowo i samodzielnie oklejać nimi czy to produkty, czy tylko opakowania. Takie etykiety wykorzystuje się również do znakowania produktów.

Na dobry początek musisz więc określić, do czego właściwie są Ci potrzebne etykiety reklamowe i na tej podstawie zamówić odpowiedni produkt. Oczywiście oba rodzaje etykiet są dostępne w tasmy-z-nadrukiem24.pl.

Jakość materiału

Nie musimy chyba dokładnie tłumaczyć, dlaczego jakość etykiety ma duży wpływ na skuteczność kampanii wizerunkowej czy też postrzeganie marki przez klientów. Jeśli etykieta zdobiąca produkt czy opakowanie nosi wyraźne ślady zużycia, choć produkt jest nowy, to klient podejdzie do takiej oferty z dużym dystansem. W takiej sytuacji nie będzie mieć dla niego znaczenia, co obiecujesz na etykiecie. Skoro nie zadbałeś o odpowiednią jakość tego elementu, to dlaczego klient miałby podejrzewać, że sam produkt spełni jego oczekiwania pod względem trwałości i precyzji wykonania?

Na etykietach reklamowych nigdy nie należy więc oszczędzać, co oczywiście nie jest równoznaczne z tym, że trzeba za nie przepłacać. W tasmy-z-nadrukiem24.pl gwarantujemy Ci bardzo wysoką jakość wykonania zamówionych etykiet, a przy tym zapewnimy konkurencyjną cenę. Sprawdź nas!

Jakość nadruku

Nadruk jest równie ważny, co sam materiał, na którym został umieszczony. W tasmy-z-nadrukiem24.pl drukujemy w pełnej palecie kolorów CMYK, co pozwala uzyskać bardzo ciekawe efekty wizualne, niezależnie od identyfikacji graficznej marki.

Istotne jest przy tym to, aby nadruk był maksymalnie odporny na działanie niekorzystnych warunków środowiskowych, w tym promieniowania słonecznego czy wilgoci. Dzięki temu etykieta reklamowa, a precyzyjnie to, co się na niej znajduje, będzie prezentować się efektownie przez długi czas. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy przewidujemy, że klient nie zerwie etykiety zaraz po zakupieniu produktu i będzie mieć z nią kontakt przez wiele dni czy nawet tygodni.

Rada

Wybierając projekt graficzny do umieszczenia na etykiecie warto zwrócić uwagę nie tylko na jego estetykę, ale także czytelność – zwłaszcza, gdy planujemy wykonać stosunkowo niewielkie etykiety. Projekt po wydrukowaniu może prezentować się zupełnie inaczej niż na monitorze komputera.

Atrakcyjny design

Etykieta reklamowa ma za zadanie przyciągać wzrok klienta, wyróżniać produkt na tle konkurencyjnej oferty oraz skłonić konsumenta do wybrania właśnie tej rzeczy. Trudne zadanie, którego nie da się zrealizować bez zadbania o efektowny wygląd oraz sugestywny przekaz projektu graficznego przeznaczonego do umieszczenia na etykiecie.

Atrakcyjny projekt sprawi, że produkt czy jego opakowanie natychmiast wzbudzi zainteresowanie klienta. Etykieta powinna powiedzieć mu wiele na temat samego produktu, ale też dać mu do zrozumienia, że sięgając po daną rzecz dokona właściwego wyboru. W tym celu warto opracować jakieś chwytliwe hasło reklamowe. Jeśli etykieta ma mieć wartość informacyjną, to należy ją zaprojektować w taki sposób, aby konsument nie miał problemu z odczytaniem różnych danych i znalezieniem tych informacji, które mogą wpłynąć na jego decyzję zakupową (na przykład skład produktu).

Zamawiając etykiety reklamowe w tasmy-z-nadrukiem24.pl otrzymasz od nas projekt graficzny etykiety GRATIS. Nasi graficy zadbają o to, aby spełniała ona opisane wyżej kryteria i rzeczywiście wpłynęła na zwiększenie atrakcyjności Twojego produktu.

Na koniec dodajmy jeszcze, że etykiety reklamowe możesz zamówić u nas już w nakładzie zaledwie 9000 sztuk. Chcesz indywidualną wycenę? Po prostu skontaktuj się z nami.

ZAPYTAJ
O WYCENĘ
więcej

PROJEKT
GRATIS

Wyślij nam logo,
zrobimy wizualizację.
To nic nie kosztuje!

PRODUKCJA
DO 14 DNI

Do 14 dni roboczych
od momentu
akceptacji projektu.

NAKŁAD
OD 72 SZTUK

Wyprodukujemy taśmy specjalnie
dla Ciebie już od 72 sztuk.

DOSTAWA
ZA DARMO

Od 108 szt.