Logo jest najważniejszym elementem graficznym identyfikującym biznes. Największe marki świata skrupulatnie dbają o prezentację swoich znaków, a każda decyzja o wprowadzeniu nawet drobnej zmiany musi zostać dokładnie przemyślana i omówiona w gronie ekspertów. Współczesny biznes jest mocno oparty właśnie na wizerunku. Jeśli masz świetny produkt, ale nierozpoznawalną markę, to będzie Ci trudno osiągnąć duży sukces w branży. Dlatego warto wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję, aby zwiększać świadomość marki w grupie konsumenckiej, uatrakcyjniać ją w oczach klientów docelowych. Znakomitym narzędziem do promocji identyfikacji wizualnej marki jest taśma klejąca z logo firmy. Choć mogłoby się wydawać, że to rozwiązanie dedykowane głównie sklepom wysyłkowym, to w rzeczywistości może z niego korzystać większość przedsiębiorstw. W naszym poradniku opisujemy typowe sytuacje, w których warto stosować taśmę klejącą z logo firmy.
W Polsce działa około 20 tysięcy sklepów internetowych. To dochodowa branża, która jednak jest niesamowicie konkurencyjna. Właściciele e-sklepów muszą nieustannie szukać sposobów na to, by wyróżnić się na tle innych sprzedawców. Dla współczesnych klientów kluczowym kryterium wyboru sklepu online powoli przestaje być najniższa cena. Liczy się też atrakcyjna prezentacja produktu oraz szeroko rozumiane zaufanie do marki sprzedawcy. To można budować na wiele sposób, nie zapominając o tym, jak ogromne znaczenie ma wizerunek.
Kreowanie pozytywnej „twarzy” biznesu internetowego zaczyna się na poziomie drobnych gestów skierowanych do klienta. Dobrze zapakowana przesyłka, prawidłowo zabezpieczona zawartość, estetyka paczki – to drobiazgi, które jednak w ogromnej mierze decydują o zaufaniu do marki sklepu internetowego. Dlatego coraz więcej e-sprzedawców inwestuje w taśmy klejące z logo firmy, zastępując nimi zwykłe taśmy, które nic nie komunikują klientowi. Taśma z logo marki jest nośnikiem jej elementów identyfikacji wizualnej. Klient otrzymując paczkę zabezpieczoną taką taśmą od razu nabiera przekonania, że ma do czynienia z profesjonalistami. Tym samym istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że skorzysta z oferty sklepu także w przyszłości.
W każdym biznesie nadal obowiązuje praktyka wysyłania korespondencji drogą pocztową czy przez kuriera. To również jest świetna okazja do tego, aby umocnić wizerunek marki w oczach klienta – odbiorcy korespondencji. Nawet zwykły list z umową czy fakturą, na którym zostanie umieszczony fragment taśmy klejącej z logo firmy, ma potencjał bycia nośnikiem elementów identyfikacji wizualnej. Taki list z pewnością nie zapodzieje się w stosie innej korespondencji, zostanie zauważony i zrobi bardzo dobre wrażenie na adresacie.
Taśma klejąca z logo firmy może wręcz stanowić dodatkowy element zabezpieczający wnętrze koperty przed nieuprawnionym dostępem, co w przypadku dokumentów zawierających wrażliwe czy poufne dane jest niezwykle istotne.
Coraz więcej sklepów, przede wszystkim wielkopowierzchniowych, oferuje usługę pakowania zakupionych produktów np. przez Internet, ale też stacjonarnie. Dobrym przykładem będą tutaj sklepy meblowe, spożywcze i przemysłowe. Estetyczne i bezpieczne zapakowanie produktów zrobi bardzo dobre wrażenie na kliencie, stąd warto do tego użyć taśmy klejącej z logo firmy. Ten niewielki detal promuje wizerunek marki, pozwala klientowi dużo lepiej ją zapamiętać, wzmacnia jego zaufanie do firmy.
Jeśli więc oferujesz swoim klientom możliwość zapakowania zakupionych produktów, to nie zapomnij o zainwestowaniu w taśmę z nadrukiem. Niekoniecznie musi to być tylko logotyp czy nazwa marki. Bardzo fajnym pomysłem może być nadrukowanie na taśmie np. jakiegoś ciekawego, humorystycznego hasła, które od razu wywoła szeroki uśmiech na twarzy klienta.
Taśmy klejące z logo firmy mają zastosowanie nie tylko w pakowaniu produktów, ale także z powodzeniem można je wykorzystywać do budowy czy ozdabiania stoisk targowych. Co prawda naturalnym wyborem będzie tutaj taśma ostrzegawcza z nadrukiem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by sięgnąć także po wersję klejącą. Przykładowym pomysłem na użycie takiej taśmy jest chociażby oznakowanie ścian stoiska czy pulpitu, przy którym przyjmujemy zwiedzających. Dodatkowo taśma może posłużyć do estetycznego zamknięcia torebek z gadżetami reklamowymi rozdawanych potencjalnym klientom.
Taśmy klejące są standardowo wykorzystywane w szeroko pojętej logistyce, w tym oczywiście w magazynach. Dlaczego jednak warto postawić na wersję z nadrukowanym logo firmy? Takie rozwiązanie idealnie sprawdzi się w sytuacji, gdy korzystamy ze wspólnej przestrzeni magazynowej, w której znajdują się towary należące do wielu przedsiębiorstw. Dzięki taśmie klejącej z logo firmy produkty danej marki będą wyraźnie oznakowane, co wyeliminuje ryzyko pomyłek.
Jak widzisz taśma klejąca z logo firmy ma bardzo szerokie zastosowanie i na pewno sprawdzi się również w Twoim biznesie.